Довідка
Довідка
ЛКЛАУД ІД 381
Loading...

Небесні світила й небесна сфера. Сузір’я. Небесні координати. Системи координат.

Дізнаємось

Просторову модель Всесвіту (умовно): Зрозуміють концепцію небесної сфери як умовної моделі для опису видимого розташування та руху небесних об'єктів, незважаючи на їхні реальні відстані.
Основні елементи небесної сфери: Дізнаються про такі ключові поняття, як вісь світу, небесні полюси, небесний екватор, зеніт, надир, математичний горизонт, небесний меридіан. Зрозуміють їхнє значення та взаємне розташування.
Природу та різноманітність небесних світил: Ознайомляться з основними типами об'єктів, які спостерігаються на небі: зорі, планети, супутники, астероїди, комети тощо.
Історичне та практичне значення сузір'їв: Дізнаються, що таке сузір'я, їхню історичну роль в орієнтуванні, міфології та календарній системі, а також зрозуміють, що зірки в сузір'ї не пов'язані фізично.
Необхідність та принципи небесних координат: Усвідомлять, чому виникла потреба у введенні систем координат для точного визначення положення світил на небесній сфері, подібно до географічних координат на Землі.
Різні системи небесних координат: Ознайомляться з основними системами:
Горизонтальна (азимутальна): Її координати (висота та азимут) та залежність від місця і часу спостереження.
Екваторіальна (перша та друга): Її координати (схилення, годинний кут, пряме піднесення) та переваги щодо незмінності координат світил.
Коротко про екліптичну систему та її застосування.
Поняття добового та річного рухів: Зрозуміють, що видимий рух небесних світил є наслідком обертання Землі навколо своєї осі та навколо Сонця.
Точка весняного рівнодення: Дізнаються про це важливе поняття як початок відліку прямого піднесення.

Навчимось

Просторово мислити: Візуалізувати тривимірний простір і проектувати об'єкти на умовну небесну сферу.
Розрізняти та ідентифікувати елементи небесної сфери: Вміти знаходити та позначати на схемах або уявній небесній сфері полюси світу, екватор, горизонт, зеніт тощо.
Визначати та описувати положення світил: Застосовувати отримані знання для опису положення небесних об'єктів, використовуючи термінологію небесної сфери та відповідні координати.
Розуміти переваги та недоліки різних систем координат: Вибирати найбільш підходящу систему координат для вирішення конкретних астрономічних задач (наприклад, для каталогізації зірок – екваторіальна, для спостережень з наземної обсерваторії – горизонтальна).
Користуватися астрономічною термінологією: Правильно використовувати терміни, пов'язані з небесною сферою та системами координат.
Орієнтуватися на нічному небі (базово): Використовувати знання про Полярну зорю та сузір'я для початкової орієнтації.
Працювати з астрономічними програмами/картами: Використовувати програмні планетарії (наприклад, Stellarium) або зоряні карти для пошуку сузір'їв та визначення координат.
Пояснювати видимий рух світил: Пояснювати причини добового руху небесних об'єктів.

Матеріали

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Проблемні питання
  • Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Д.з.

Доступно тільки для зареєстрованих користувачів

Тема
3 практичні заняття
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
4 практичні заняття
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Загальнонаціональна хвилина мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії рф проти України
60